Te land, ter zee en in de lucht - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter & Marianne - WaarBenJij.nu Te land, ter zee en in de lucht - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter & Marianne - WaarBenJij.nu

Te land, ter zee en in de lucht

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter & Marianne

06 Februari 2007 | Thailand, Bangkok

Hier een snelle mail vanuit een supersonisch internetcafe op het gloednieuwe, hi tech vliegveld van Bangkok dat pas een maand of drie geopend is.

Dit is overduidelijk een transit dagje. En wat voor een!

Vertraging, vertraging, vertraging
Wij zitten hier op BKK Airport een paar uur te wachten op onze binnenlandse vlucht naar Chang Mai die als het goed is met een uur vertraging vertrekt om 20.00 uur. Zou betekenen dat we net na negenen op CM Airport moeten landen. Dan nog taxi naar hotel; hopen dat we niet weer getild worden (want dat is de vervelende locale traditie onder alle tuk tuk en taxi-chauffeurs).

Vanochtend zijn we vanaf Koh Pangang met een supersonische catamaran in sneltreinvaart terug overgestoken naar Koh Samui. Was een kermisachtige rollercoastersensatie met golven die langs onze ramen spoelden. Mar werd zeeziek, maar gelukkig duurde de overtocht maar een klein half uur.

Weer stressen!
Omdat de catamaran echter dik twintig minuten vertraging had, werd het zeer dubieus of wij na de transfer naar Koh Samui Airport onze vlucht naar Bangkok van 13.00 uur wel op tijd zouden halen.
Dat was nog een behoorlijke stressy toestand, want om tien voor een stonden we nog in te checken en toen bleek dat het vliegtuig (ook) een half uur vertraging had. Soms ben je echt blij met vertraging :).

Anyway, we zijn dus en route naar een totaal ander stuk Thailand. Van de eilanden naar de bergen! Spannend, we zijn benieuwd.

Lekkere hapjes
Het zal raar zijn om niet meer 's morgens vanuit ons beach hutje zo de zee in te kunnen lopen. Hebben het met name op Koh Pangang prima naar ons zin gehad. Overdag aardig wat rondgetuft, fantastisch gegeten, ook de nodige keren gewoon langs de kant van de weg. We zijn gek op de mobiele vreetcultuur van Thailand; we zouden er in India niet over denken om vanaf een straatkarretje te eten, maar hier ziet dat er heel wat vertrouwenwekkender uit. En tot op heden heeft dat ook nog geen grote interne troubles opgeleverd.

Weer geen party!
O ja, gisteravond zouden we dan toch nog een paar uurtjes meepikken van een party, op een paar kilometer afstand in de jungle. Maar weer kwam het er niet van en bleven we weer plakken op het strand. Daar was namelijk op nog geen 50 meter afstand van onze bungalow een fantastisch chill out strandterras dat ons qua sfeer in meerdere opzichten erg aan Goa deed denken. De muziek, de mensen, de hangmatten, de variëteit aan consumpties en ga zo maar door.
Dus tis er weer niet van gekomen. Wat maakt het ook uit. Gisteravond opnieuw het bewijs gehad dat kleine feestjes vaak leuker zijn dan massale.

OK, ik ga er mee stoppen. We have a plane to catch. Nu maar hopen dat het niet van Delayed naar Cancelled gaat...

Natuurlijk hopen we vanuit Chiang Mai en omstreken weer wat van ons te laten horen en misschien zullen we ook nog wat foto's uploaden.

PS
Dag Roberto y Maria. We hopen jullie nog apart te mailen, maar weten niet wanneer & waar dat ervan komt. Goed te horen dat jullie heelhuids ronddabberen in ons buurland Birma.

PS2
Dag Thijs & Varenka. Doen jullie de groeten aan onze Joop?

PS3
Ook een PS voor voor ons thuisfrontlezerspubliek: heel leuk dat een aantal van jullie hier op deze site reageert.
We schieten af & toe even snel een internetcafe binnen om te kijken of er weer al nieuwe bij zijn gekomen. Soms werkt het voor geen meter om iets op deze site te zetten, maar dan lezen we toch met veel plezier jullie berichtjes.

• 06 Februari 2007 - 12:15

Mo:

zo te horen hebben jullie het prima naar jullie zin!dat is geweldig.vaak lopen dingen toch anders als dat je gepland hebt, dat is juist ook weer het leuke ervan. het heeft hier bij ons vanochtend een beetje gesneeuwd en gehageld, het was spekglad en koud!het was mooi om te zien, maar toch verlangen we allemaal naar de zon hoor! nog heel veel plezier.
    kus Mo

• 06 Februari 2007 - 12:32

Japko:

hallo mensen nou zie dat jullie het erg naar jullie zin hebben ga zo meteen effe een bakkie halen bij marleen een geef gelijk evn door dat jullie het top hebben en alles goed gaat prettige vakantie verder gr jap

• 06 Februari 2007 - 14:18

Ingrid Belg:

Leuk regelmatig van jullie te horen.Heb sterk de indruk dat jullie in 2 plaatselijke hippies veranderd zijn!Hier nog steeds grauw ,guur en nat.Gaan jullie weer kunnen wennen aan het corset van de Nederlandse maatschappij?Liefs,Ingrid

• 06 Februari 2007 - 15:08

De Buisjes:

wat heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten, ruilen??? Hier is het nat en koud en zijn we allemaal druk met school en (nieuw) werk! Jullie foto's geven ons ook een stukje vakantiegevoel (en natuurlijk de (humoristische) verhalen. Geniet er van! Groetjes Rob, Leonora, Maxime en Anique

• 06 Februari 2007 - 19:37

Marloes En Jan:

ja hoor, dat ziet er gezond uit, bruine smoelen en blote voeten. Fijn dat jullie het sfeertje weer gevonden hebben en wat ont-zet-tend knap dat jullie het niet-roken volhouden. Komt er tenminste geen grauwsluier over je Thaise teint als je weer terug bent. Liefs,
    Marloes

• 08 Februari 2007 - 14:26

Moniek:

Wat is het toch leuk om jullie reisverslag te lezen.Je hebt je beroep gemist Peter.VEEEEEEL plezier en reisgenot. Sietske is weer terug vanuit Amerika, maar gaat eind april op studiereis naar....Thailand, dus zij geniet dubbel.Big hug van Moniek.