Safe in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Peter & Marianne - WaarBenJij.nu Safe in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Peter & Marianne - WaarBenJij.nu

Safe in Chiang Mai

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter & Marianne

07 Februari 2007 | Thailand, Chiang Mai

Dit keer een kort bericht (want heb al heel wat tijd besteed aan foto's plaatsen): we zijn heelhuids en op tijd om 21.00 uur geland in Chiang Mai -zie de landkaart- waar we al eerder een heel aardig guesthouse (zie: http://www.galare.com) aan de rivier de Ping hadden gereserveerd. Prima bedden, uitstekend kamertje en voor het eerst in een week tijd weer eens een warme douche!!
Ook eens niet getild door onze vriendelijke taxichauffeur, dus we hadden op 't eind van onze hectische dag toch nog aardig mazzel.

Op tempeltoer
Vandaag al vroeg uitgebreid op tempeltoer gegaan. Er zijn in Chiang Mai net zoveel tempels als in Bangkok; je struikelt er hier gewoon over! Betekent ook dat je in CM heel wat oranje monniken tegenkomt die hier in groten getale in het wild rondlopen. Blijft letterlijk een kleurrijk, exotisch gezicht waar we geen genoeg van krijgen.

We zijn nu inmiddels eventjes een beetje Boeddha-moe door de overkill aan zoveel prachtcultuur. Verder bevallen de sfeer en de mentaliteit van de mensen hier ons stukken beter dan Bangkok.
Leve de Roos van het Noorden! (want zo noemen ze hier Chiang Mai – en zo noem ik mijn lief sinds kort ook).

CHIANG MAI (vervolg)

Gisteravond naar de Nachtbazaar geweest. Was enorm (en enorm druk), maar viel toch ook behoorlijk tegen. Meer een soort commerciële superbraderie dan de oosterse exotica die Marianne verwacht had.
Toch hebben we in de loop van de dag gisteren tussen alle tempelbezoeken door al weer wat aardige kledingstukken gescoord als uitbreiding van onze zomergarderobe. Zelfs ik word hier gretig op kledinggebied.

Marianne is nu (10.00 uur) ter compensatie nog even gaan kijken op een dagmarkt en ik ga, nadat ik dit bericht heb geplaatst, uitchecken. We verhuizen vandaag voor 1 dag naar een ander hotelletje in het oude stadshart (zie: http://www.greentuliphouse.com).

We zullen vandaag vast nog wel weer een paar tempels aandoen, vermoed ik zo. Er is hier en in deze omstreken zoveel te zien en te beleven dat je Chiang Mai makkelijk tot hoofdbestemming van je vakantie zou kunnen maken.

Op naar Pai
We overwegen morgen in de loop van de dag per bus door te trekken naar het bergdorpje Pai, een reis van 4 uur vanaf Chiang Mai.
Pai kregen we vorig jaar toen we naar Goa gingen al op Schiphol getipt door twee meisjes. En later op een strand in Goa zelf kwam Pai weer als tip ter sprake in een gesprek met een jong rasta-stel. Tja, en als we nu toch in de buurt zijn, dan gaan we zelf maar eens checken of al die verhalen over hippie-achtige relaxtheid aldaar waar zijn.

Jullie horen weer van ons!

  • 07 Februari 2007 - 16:37

    Mo:

    hallo, hier ben ik weer! fijn dat alles goed is verlopen en dat jullie veilig op de Roos van het Noorden zijn aangeland.De foto`s zijn ook weer leuk,vooral die van Mar!
    hier is alles ok. gisteren ben ik nog gratis naar de film de Wedding geweest,kadootje van de PZC ter ere van het nieuwe tabloidformaat.was leuk, toen we uit het filmhuis kwamen ,lag er een pak sneeuw ,het zag er heel mooi uit.Even later stond ik bij AH ineens naast een geheel in het zwart gehulde moslima,echt eng!wat een contrast was dat.
    Afin,ik ga weer eens aan de slag. heel veel plezier nog en tot gauw weer!
    kus Mo

  • 07 Februari 2007 - 17:53

    Jet:

    hi lieve vriendjes , ik dacht k ga eens kijken of er al weer mail is van jullie , wat blijkt ik krijg geen melding maar toen ik jullie site aanklikte bleek dat ik inmiddels al 3 berichten gemist heb , geweldig om mar in geniet modus te zien , en peet jou als tevreden boeddha, fijn dat alles zo goed gaat met jullie. Veel plezier en kusjes van mij en jazz en kay

  • 07 Februari 2007 - 19:05

    Anja:

    Wat leuk, weer even meegenieten ... en als jullie horen dat het hier sneeuwt en vriest is het vast extra leuk!!

    liefs,
    Anja

  • 07 Februari 2007 - 23:36

    Jan:

    Hebben jullie niks beters te doen? De aarde warmt dusdanig fluks op, dat ik vermoed morgen een minuutje minder kooktijd nodig te hebben om een eitje "hardgekookt" te krijgen. Al Gore waarschuwt, Bill Clinton reist en spreekt en wat doen de Quelsaatjes? Die gaan er even lekker tussenuit. Ja, jongens, zo kan ik het ook! Willen we echter redden wat er te redden valt, dan is accuut ingrijpen noodzakelijk. Dan helpen ook geen werkgroepen meer, is een interactieve dialoog nog slechts bijvoeding voor ongewenste danwel onbekende nazaten en komt "de dagelijkse praktijk" zeer dicht in de buurt van onledig verbaal zinloos geweld (ik hoop overigens nog steeds een keer een aanvaardbaar voorbeeld aangereikt te krijgen van maatschappelijk aanvaard "zinvol geweld").

    Voor het overige weinig te melden, behalve dan, dat (naar de mening van de eindredactie) Carthago op korte termijn dient te worden herbouwd (ja, verrassend, niet!?).

    Dag hoor,
    Jan.

  • 08 Februari 2007 - 10:08

    Varenka & Thijs:

    Hey vakantie gangers ,
    Anja zegt dat jullie het vast fijn vinden om te horen dat het hier vriest & sneeuwt ..... nou bij deze !!!!!
    Er ligt een flink pak voor de deur , genoeg om eens een gezellig potje sneeuwballen te gooien.
    We hopen Maxim (we hebben er helaas nog geen open haard kleedje van kunnen maken)vaak te kunnen raken.
    Onze Douwe vind het spannender om tot de 1/2 van z'n pootjes weg te zakken dan jullie Joop.
    Die ligt liever op z'n kussen bij de verwarming of op de bank.
    Wel heeft ie een nieuwe hobby n.l. de post van de tafel meppen. -hahaha-
    Maken jullie je om hem dus maar géén zorgen , hij heeft het prima naar zijn zin en word helemaal suf geknuffeld.
    Heel veel vakantie plezier nog , jullie zien er ontzettend relaxt uit op de foto's.
    Om jaloers op te worden.
    Groetjes van ons allemaal hier uit de KOU.

  • 09 Februari 2007 - 13:06

    John:

    Op vrijdag meegenietend van jullie wederwaardigheden en getergd door de traagheid van CMSsen wens ik jullie nog veel rust, Boeddha en Zen en kijk ik maandag of het hier nog sneller kan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Peter & Marianne

Drie weken rugzakken door Thailand. Geplande route: Bangkok > Koh Samui/Koh Phangang > Chiang Mai e.o. > Bangkok

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 14656

Voorgaande reizen:

27 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: