Groeten & liefs vanaf Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter & Marianne - WaarBenJij.nu Groeten & liefs vanaf Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter & Marianne - WaarBenJij.nu

Groeten & liefs vanaf Koh Samui

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter & Marianne

31 Januari 2007 | Thailand, Bangkok

Hier even een heel snel berichtje vanaf een uiterst trage computer om jullie allen te melden dat we de hectiek van Bangkok inmiddels achter ons hebben gelaten en ons sinds gistermiddag op het eiland Koh Samui bevinden een dik uur vliegen naar het zuiden.

Toen we daar op het schattige Eftelingachtige vliegveld aankwamen was het zowaar zwaar bewolkt en even later begon het zelfs een beetje te regenen. Je ziet, we zijn solidair met jullie in Holland.
(Overigens is het hier nu mooi zomerweer hoor. Solidariteit is leuk, maar dat moet zich dus wel tot 2 buitje en wat onweerswolken beperken 8))

Het is nu nog vroeg in de (woensdag)morgen. Marianne ligt nog wat na te knorren in ons kamertje op Big Buddha Beach waar we eindelijk eens een keer goed geslapen hebben.

Tandhakken in Thailand
De vlucht naar en ons verblijf in Bangkok meegeteld hadden we inmiddels drie nachten verschrikkelijk slecht geslapen. En dat ga je merken aan je systeem, zeker als je dan ook nog flink door Bangkok loopt te sjouwen. We liepen allebei een beetje te zweven & te wiebelen. Het laatste tijdens de stressy momenten ook in emotioneel opzicht, maar dat zal ook zeker te maken hebben met onze nog steeds voortdurende afkickverschijnselen. (Voor wie dat nog niet wist: wij zijn sinds dik 11 weken rookvrij!)

We zijn blij dat we uit Bangkok weg zijn, want hoewel we daar de prachtigste tempels hebben gezien (Mar & ik zijn er zelfs nog ritueel gezegend door een aardige oranje Dalai Lama kloon) en al de meest waanzinnige dingen hebben gegeten, was het toch ook af & toe teveel van het goede, die drukkende hitte, de massaliteit en die smog. Bovendien is er overal (metro, hotel, taxi, bussen) airco en dat geeft ontzettende klimatologische klappen. Marianne heeft dan ook al sinds de eerste dag een fikse snotterverkoudheid opgelopen.

Gaan nu op de eilanden eerst eens een flinke portie zon opdoen & schaamteloos relaxen, want onze koppies zien er dodelijk vermoeid en verploert uit. We hopen dan ook binnenkort wat zonnige hoofden in het fotoalbum te kunnen plaatsen.

Morgen trekken per boot door naar het naburige eiland Koh Pangang waar we waarschijnlijk zo'n dag of vier zullen verblijven. We hopen daar weer meer van ons te laten horen.

PS
Trouwens bedankt voor al jullie leuke, lieve reacties. Dat is -als de techniek tenminste meewerkt- erg leuk om hier te lezen.

PS2
Even een private call voor de GvP. Roberto & Maria: omdat we zeker willen zijn dat dit bericht jullie tijdig bereikt: alvast succes met de voorbereidingen en jullie aanstaande vertrek naar Birma. Over een weekje of zo kunnen we aan de grens naar elkaar zwaaien!

• 31 Januari 2007 - 15:06

Javaanse Jongen:

Sabaideekâh, Sabaideekap!
    Aan jullie reisverslag te lezen hebben jullie het veeeeel te druk. Hopelijk is het ontspanning door inspanning!
    Mooie foto's doen jullie het op zich al beeldend reisverslag. Wij genieten hier mee.
    Inderdaad Peter, de automatische berichtmelder werkt (nog) niet vlekkenloos. Bedankt voor het extra mailtje dus.
    Geniet ze!
    Marie-José en Guido

• 31 Januari 2007 - 18:14

Robert O & Maria:

Yo Peter & Marianne Koko

Het is toch fijn om weer snel nieuws van jullie te horen vanuit Koh Samui.

Jullie ontwaken NU lekker uit de naWEën van de Jetlag met, strand en zee.
    Op een Thaise Koh met veel zon en Tom Yam enzo.
    En zaterdag volle maan party met veel muziek en mensen.

Hier in Zeeland was het vandaag 4 graden met een strak blauwe lucht en veel zon.
    Terwijl wij binnen Veel en VER der werken.
    Wij aan onze Over dracht OM VER antwoord op vakantie te gaan naar Azië / Myanmar.

Bedankt voor jullie warme private call en tot zwaaiens aan de door ons te bezoeken
    Grenzen van Thailand en Myanmar of via Internet.

Wij zijn er bijna klaar voor en gaan
    vrijdag 02-02-07 tot zaterdag 03-03-2007.

Sterkete met jullie gezondheid.

Take it easy & go with the flow.
    We doen het ook zo

GrOeten en tOt later
    Of eerder OfzO,
    RobertO en Maria

• 31 Januari 2007 - 23:14

Mo:

echt leuk om jullie thuis te volgen, ben ik ook een beetje op vakantie!
    het ziet er allemaal heel kleurrijk uit, prachtig .
    geniet ze,
    kus Mo

• 01 Februari 2007 - 09:17

Ingrid De Belg:

Hallo lieve allebei, jullie lang niet gezien en dat zal nu wel even niet gebeuren want jammer genoeg kan ik niet achteraankomen.Ik ga nu lekker op de bank liggen dagdromen over hoe het zou zijn als ik ook op de foto's zou staan.Het is hier natuurlijk weer druilerig en grijs!!!Hoop,maar daar twijfel ik niet aan dat jullie je nog prima gaan vermaken.Heel veel liefs,jjullie eigen privebelgje,Ingrid

• 01 Februari 2007 - 10:35

Thijs & Varenka:

Wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    Maar we hadden niet anders verwacht.....
    Joop heeft het óók erg naar zijn zin , hij reageert goed op mijn stem en heeft er twee speel / knuffel kamaraatjes bij (Sarah en Gilmoure) die het geweldig vinden om hem achter brokjes aan te laten rennen en hem te kroelen.
    Poeslief zelf vind het allemaal wel best , want hij blijft achter ze aan huppelen tot de deur om daar heeel zielig te kijken waardoor de kids nog maar met moeite mee krijg.
    Geweldige foto's van jullie.
    Geniet ze nog!!!!!
    Groetjes T & V

• 02 Februari 2007 - 10:24

Roel:

Ik verblijf deze weken veel in Groningen (werk). Dus in reactie loop ik wat achter. Het ziet en leest er weer lekker en indrukwekkend uit, maar ga af en toe ook eens zitten of liggen. Zelf was ik pas nog een week op Schiermonnikoog. Onder heel andere weersomstandigheden weliswaar, maar je waait er lekker van schoon. Geniet nog veel en tot later.

Roel

• 02 Februari 2007 - 19:10

Ans:

Lieve Peter en Mar,

Hardstikke fijn van jullie gehoord te hebben en dat alles lekker gaat.
    Geniet ervan! Veel heb ik niet te vertellen, ik zal de hartelijke groetjes overbrengen aan Diny. Heb nog een paar hele fijne weken, ik denk aan jullie!

Dikke kus,
    Ans

• 03 Februari 2007 - 18:06

Eddy:

Potverdikke....wat leuk zeg..geniet er maar lekker van groetjes Sander en Eddy...!!