Bye bye Pai, back in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Peter & Marianne - WaarBenJij.nu Bye bye Pai, back in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Peter & Marianne - WaarBenJij.nu

Bye bye Pai, back in Chiang Mai

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter & Marianne

14 Februari 2007 | Thailand, Chiang Mai

Bye bye Pai, back in Chiang Mai
Inmiddels met de Hotseklots Zigzag Buslines ons geliefde Pai achter ons gelaten en sinds vanmiddag weer terug in Chiang Mai. Opnieuw in het te gekke Green Hotel Guesthouse, ditmaal in de lila kamer (check out de fantastische kleurstellingen op http://www.greentuliphouse.com).

Moeder, wat is het heet
Vooral weer even wennen aan de verkeersdrukte en herrie hier na de rust van Pai. Bovendien is het hier onweerachtig drukkend met temperaturen dik in de 30 graden. Puffen!
Vanmiddag na een lunch en koffie vermoeid weer teruggestrompeld naar hotel en lekker eens een tijdje samen op bed een boek liggen lezen. Waren we ook al een paar weken niet echt aan toe gekomen.

Get you motor runnin'
Nog even over Pai (zie ook toegevoegde foto's bij vorig bericht). Wat was het een genoegen om daar te bivakkeren tussen allerlei aardige, sociale mensen. Hoewel het plaatsje per week verder schijnt te exploderen en waarschijnlijk binnen een paar jaar ten onder zal gaan aan massatoerisme.

We hebben daar nog twee dagen een prima brommertje gehuurd en heerlijk rondgetuft in de prachtige groene omgeving met waanzinnige vergezichten. Gistermiddag zoefden we zo hoog in de bergen dat we de druk op onze oren voelden toenemen. Prima weg waar weinige verkeer was en dan af & toe eventjes kijken hoe hard die scoooter nou echt kon. Nou de max was toch gauw zo’n 80 kilometer. Kicken! Da’s andere koek dan dat seniorenscootertje waarop ik me thuis verplaats :D.

In de loop van de middag waren we steevast gaargestoofd te vinden in een lounge tent aan de kant van de loom kabbelende rivier waar het prettig chillen was in gezelschap van gekoelde & prettig geprijsde witte wijn. Mooi idyllisch plekje waar je ook steeds weer in gesprek kwam met nieuwe mensen.

Gelukkig Nieuwjaar!
Allermooiste ervaring in Pai: eergisteravond begonnen de pre-activiteiten van het Chinese Nieuwjaar dat zaterdag a.s. zijn hoogtepunt beleeft.
Aan de oever van de rivier werden door de Chinese locals grote lampionachtige heteluchtballonnen de lucht in gestuurd. Was een sprookjesachtige gewaarwording om ze zo bij bosjes naar de hemel te zien stijgen en hebben er zelf ook een opgelaten.

Gisteravond zeer in stijl afscheid genomen van Pai in een kleine bar langs de kant van de 'hoofdstraat'. Erg genoten van goeie muziek, goeie mensen en andere zaken ;-).

No more Bangkok
Hebben nu definitief besloten om laatste paar dagen verblijf in Bangkok te skippen en zo lang mogelijk in CM door te brengen.
De planning is dat we hier tot vrijdagmiddag blijven en dan doorvliegen naar Bangkok Airport. Zullen dan nog wel ettelijke uren op BKK moeten doorbrengen voordat we om half 3 's nachts uiteindelijk naar Nederland terugvliegen. Maar goed, dat moet dan maar, hoe je het ook wendt of keert: we zullen uiteindelijk toch als zombies in de Steenhuisstraat arriveren.

This is Quelsaa signing off for now. Wij melden ons weer bij thuiskomst.

• 14 Februari 2007 - 12:29

Rinus En Rina:

Geniet nog maar een paar dagen van het mooie weer. Hier regent het pijpenstelen. groetjes

• 14 Februari 2007 - 13:50

Eddy:

geniet er nog maar van het weer is niet echt geweldig hier....groetjes eddy en sander

• 14 Februari 2007 - 15:19

Moniek:

wat een goed idee om steeds een brommer te huren, dan kom je op plaatsen waar dat blik niet mag komen.Deden wij zelf in griekenland ook!
    Doei, alvast voor straks een veilige reis. moniek en peter.

• 14 Februari 2007 - 19:49

Anja:

't Klinkt heel goed, daar bij jullie!!
    GENIET nog even voor je afreist naar dit regenachtige land!!
    Ik ga morgen/overmorgen Joop nog even gezelschap houden (is maar de 2e keer!)... maar goed dat jullie buren dat trouwer gedaan hebben dan ik (tja, was al bekend hè, dat van die goeie buur en die "verre" vriend)... m'n enige excuus is dat er op dit moment heeeel veel mensen van m'n diensten gebruik willen maken (ofwel: ik heb het hartstikke druk)... herinner me er maar weer eens aan dat er andere dingen in 't leven zijn dan werken!!
    Dag lieverds, kom goed terug!!
    Anja

• 14 Februari 2007 - 20:35

Jet:

de tijd vliegt , ik lees nu dat jullie al bijna weer naar huis komen , voor mn gevoel hadden jullie nog een week, niet dus.Ik ben heel benieuwd naar jullie live verslag , hoop jullie snel te spreken , wij gaan woensdag naar Berlijn voor een paar dagen , dus hopelijk spreken we elkaar daarvoor ! dikke kus , en hele goede reis !!! liefs jet kay en jazz.

• 14 Februari 2007 - 20:45

Roel:

Mooie belevenissen. Fijn dat jullie genieten. Jammer dat jullie net voor nieuwjaar weer in dat vliegtuig moeten stappen. Goede thuiskomst.

• 14 Februari 2007 - 21:14

Mo:

thank you quelsaa,it has been a pleasure to hear from you!het is inderdaad voor mij ook wel snel voorbijgegaan allemaal.nog eventjes heerlijk genieten en dan weer terug, back home! ik heb een hele drukke dag achter de rug, heb van hot naar her gevlogen, kan nu eindelijk met de voetjes omhoog. morgen weer een dag(hopelijk)ik groet jullie vanuit een nat en koud gebiedje.goede reis terug.
    kus Mo

• 16 Februari 2007 - 20:19

Anja:

Misschien lezen jullie dit nog: EEN GOEIE TERUGREIS GEWENST!!!!
    Vanmiddag Joop een knuffel gegeven! Hij had gezelschp van buurmeisje + vriendinnetje > al die aandacht beviel 'em wel!!!

liefs,
    Anja