Daar zijn we weer - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Peter & Marianne - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Peter & Marianne - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter & Marianne

17 Februari 2007 | Nederland, Vlissingen

Landgenoten!

Op de kop af vierentwintig uur nadat wij naar het vliegveld van Chiang Mai vertrokken voor een binnenlandse vlucht naar Bangkok zijn wij inmiddels weer heelhuids en zonder al te grote problemen* in Vlissingen beland.

Om 13.00 uur plaatselijke tijd (in onze tijdbeleving eigenlijk 19.00 uur) openden wij de voordeur van Huize Quelsaa om gillend van genoegen te worden begroet door huisgenoot Joop die met kopjes, hupjes en geproet overduidelijk maakte dat hij ons net zo had gemist als wij hem.

Lang leve de Auping
Na twee uur inhaalslaap in Het Meest Fantastische Bed Van Het Westelijk Halfrond begonnen wij voorzichtig met het uitpakken van zwaar vervuild wasgoed, het tevreden bekijken van de vakantietrofeeën (o.a. een aardige hoeveelheid kleurrijke zomerkleding en twee wandkleedjes) en het zetten van ons eerste bakje Hollandsche koffie.

Samengevat: we zijn weer thuis. Ons huis staat er nog. Ons gezin is weer herenigd. Het weer valt ons ook niet echt tegen. Het is goed om weer terug te zijn in de Steenhuisstraat na een enerverende, vermoeiende & fantastische vakantie vol leuke ontmoetingen, gekke ervaringen en veel, heel veel prachtige tempels met nog veel meer Boeddhas.

Binnenkort zal ik deze site waarschijnlijk nog updaten met meer (en beter) fotomateriaal en wellicht ook nog voorzien een Thailand Epiloog.

Eerste prioriteiten voor dit moment: acclimatiseren, mentaal bijkomen, de stoot aan beelden in onze hoofden (en ook in digitale vorm**) verwerken en maandag een extra vrije dag nemen om de harde werkelijkheid nog even op afstand te houden.

Voor nu: groeten en dank voor de vele leuke reacties.

(*) Kleinere problemen waren: de enorme rij Nederlanders die al ruim 2 uur vóór inchecktijd aan de balie stond ter bemachtiging van een goede stoelenplaats, waardoor wij pas een half uur vóór vertrek konden inchecken en de reis 20 rijen van elkaar verwijderd hebben moeten meemaken. En dan was er nog de verschrikkelijke turbulentie die heel wat mensen binnensmonds schietgebedjes heeft doen prevelen en het feit dat de terugreis anderhalf uur langer duurde dan de heenreis. Maar voor de rest: heerlijk gevlogen :-).

(**) Ruim 400 foto's en dik 2½ uur videomateriaal. Jullie zijn gewaarschuwd! Zelfs na kritische schifting en montage moet dit onvermijdelijk uitlopen op een ouderwets langdradig 'dia-avondje'.

• 17 Februari 2007 - 19:04

Ellen De Rijk:

Welkom thuis,
    Kom gauw langs om van jullie verhalen te genieten dikke pakkerd Ellen

• 17 Februari 2007 - 20:04

Mo:

lieve Peet en Mar, fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn!wat lijkt me dat eng zo`n verschrikkelijke turbulentie.waarschijnlijk zal ik wel nooit vliegen, ik durf het gewoonweg niet.moedig hoor van jullie!en leuk Peet dat je misschien nog even doorgaat met deze site.tot next time kus Mo

• 17 Februari 2007 - 21:41

Eddy:

welkom thuis! leuk dat jullie zo'n site hebben gedaan...het was altijd fijn om even mee te genieten....groet eddy en sander

• 17 Februari 2007 - 21:47

Moniek:

welkom thuis.
    wat fijn dat jullie na zoveel turbulentie toch veilig en wel thuis zijn!
    Alles op zijn tijd hè?

• 18 Februari 2007 - 09:52

Anja:

FIJN dat jullie weer heelhuids (en helemaal vol van alles) thuis zijn ... da's goed te weten!!! 't Was fijn om mee te genieten en ik ga graag nog meer mee genieten (ik ben gewaarschuwd!).
    Rust uit, kom lekker bij, en tot vlug!!

liefs,
    Anja

• 18 Februari 2007 - 16:08

Els En Jan:

Welkom thuis! Heb je het al opemerkt: alles is er nog! Alsof je niet weg geweest bent: de loszittende stoeptegel, het PZC-abonnement, de boule, de lucht, de buurvrouw, de breedbeeld-tv, het irritante rinkeltje in het cv-systeem, noem maar op. Waarom dan toch teruggekeerd? Niet dat wij jullie hier niet meer willen zien, maar meer filosofisch gesproken.

Allemaal vragen: weg ermee!

Ontfles een kurk en heet vooral ook jezelf welkom. Bij komende ontmoetingen is de kans niet uitgesloten dat ik dat ook nog een keer in-persoon doe!

• 19 Februari 2007 - 07:49

Natalie:

Welkom thuis hoor. Mijn motto is: het heerlijke van weg zijn geweest, is vooral ook de thuiskomst. Tot gauw!